„Zaakceptować system, czy nie zaakceptować – oto jest pytanie!” Zamiast „hamletyzować” najlepiej przeprowadzić profesjonalne testy akceptacyjne, najlepiej w środowisku użytkownika.
Po wielu miesiącach ciężkiej pracy dostawców systemu informatycznego wreszcie uznaje, że jego praca jest skończona i staje przed nami wyzwanie: „Jak zorganizować odbiór systemu, aby spełniał on oczekiwania użytkowników?”. Zadajemy sobie wtedy pytania:
- Czy system działa poprawnie?
- Czy przynosi zapowiedziane korzyści i jest wolny od błędów?
- Czy można mu zaufać?
- Czy działa odpowiednio sprawnie?
Odpowiedzi mogą dać nam testy akceptacyjne zapewniające walidację systemu dokonaną pod kątem zgodności jego działania z wymaganiami biznesowymi i systemowymi. Niniejsze szkolenie zawiera kompendium wiedzy o testach akceptacyjnych i porusza takie zagadnienia, jak:
- Ustalenia kryteriów akceptacji
- Zaplanowania testów akceptacyjnych
- Określenie jaki inne testy poza funkcjonalnymi będą konieczne do wykonania w ramach testów akceptacyjnych
- Opracowanie scenariuszy testów akceptacyjnych
- Opracowanie procesów biznesowych realizowanych w firmie będących podstawą do testów akceptacyjnych
- Wykonanie testów UAT
- Monitorowanie i raportowanie testów UAT
Nabywane umiejętności
- Lepsze zrozumienie modelu wymagań
- Umiejętność tworzenia Katalogu Kryteriów Akceptacji i Planu Akceptacji
- Zrozumienie procesu testowego
- Przygotowania do projektowania efektywnych przypadków testowych
- Zdolność do stworzenia zespołu testowego UAT i kierowania nim
- Biegłość w prowadzeniu testów UAT
- Umiejętność właściwego interpretowania wyników testów i przygotowywania raportów podsumowujących wyniki
- Łatwość obsługi incydentów i stwierdzonych błędów oprogramowania
Czas trwania
2 dni (zajęcia prowadzone są w formie wykładu połączonego z warsztatem).
Odbiorcy szkolenia
- Testerzy i osób planujące rozwój kariery zawodowej w kierunku zarządzania działem testów
- Osoby zaangażowane w proces testowy
- Kierownicy działu jakości oprogramowania i serwisu
- Osoby odpowiedzialne za zapewnienie jakości systemów informatycznych i oprogramowania
- Analitycy systemowi i biznesowi
- Inżynierzy oprogramowania