Szkolenie dostarcza praktyczną wiedzę na temat CO robić i KIEDY, aby proces testowania przebiegał efektywnie i spójnie z procesem zarządzania ryzykiem.
TMap® Next jest rodzajem metodyki testów, których podstawą jest metoda systematyczno-strukturalną oparta na analizie ryzyka. Podejście to zapewnia szybsze, tańsze i lepsze osiągnięcie celów testów przy mniejszych nakładach. Korzyści płynące ze stosowania tej metodyki to między innymi:
- Ogromna elastyczność pozwalająca znaleźć optymalne rozwiązanie dla różnych sytuacji, odmiennych typów aplikacji i różnych zależności pomiędzy dostawcami oprogramowania a zespołem testującym
- Wyszukiwanie błędów we wczesnej fazie budowy aplikacji, jeżeli to możliwe
- Zapobieganie błędom
- Dostarczanie jako wartości dodanej precyzyjnej informacji o ryzyku w aspekcie jakości testowanych produktów
- Zapewnienie możliwości ponownego użycia testaliów (np. Przypadków Testowych)
- Przedstawienie procesu testowego w sposób zrozumiały i łatwy w obsłudze
Proces testowy wg TMap Next zorganizowany jest w siedmiu fazach:
- Planowanie
- Kontrola
- Tworzenie środowiska testowego i jego serwisowanie
- Przygotowanie
- Specyfikacja
- Wykonanie
- Zakończenie
Szkolenie przedstawia testowanie jako proces nastawiony zarówno na zapobieganie powstawania błędów, jak i na wykrywanie nieprawidłowości w oprogramowaniu. Proces testowy jest tak skonstruowany, aby wykrywając jak największą liczbę błędów w specyfikacji oprogramowania, przyczyniał się do tworzenia lepszego kodu.
Nabywane umiejętności
- Poznanie elastycznej, opartej na ryzyku metody testowania oprogramowania dla małych i dużych organizacji
- Zaprojektowanie takiego sposobu testowania, który umożliwiłby szybkie i łatwe znajdowanie ważnych błędów
- Poznanie podejścia Business Driven Test Management (BDTM)
- Zapoznanie się z pięcioma dziedzinami metodyki TMap® Next
- Tworzenie efektywnej strategii testowania, planów testów oraz odnośnych metryk
- Zapobieganie usterkom i awariom oprogramowania poprzez włączenie testowania w proces wytwórczy
- Poprawa jakości produkowanego oprogramowania poprzez ulepszenie procesu testowania
Czas trwania
3 dni (zajęcia prowadzone są w formie wykładu połączonego z warsztatem).
Odbiorcy szkolenia
- Testerzy i osób planujące rozwój kariery zawodowej w kierunku zarządzania działem testów
- Osoby zaangażowane w proces testowy
- Kierownicy działu jakości oprogramowania i serwisu
- Osoby odpowiedzialne za zapewnienie jakości systemów informatycznych i oprogramowania
- Analitycy systemowi i biznesowi
- Inżynierzy oprogramowania