10.07.2023 - 12.07.2023
Najbliższy planowany termin szkolenia otwartego.
Warszawa
Szkolenie zdalne
2200 zł
Cena netto/os.
Nie znalazłeś odpowiedniego dla siebie terminu?
Zaproponuj własny termin
Praca Analityka Biznesowego jest często łączona z innym obszarem obowiązków zawodowych. Takie łączenie ról zawodowych nazywane jest w modelu kompetencyjnym IIBA (Business Analysis Competency Model v3.0) rolami hybrydowymi (hybrid roles). Jeżeli łączysz obowiązki Analityka i Testera, Test Managera czy też członka zespołu zapewniającego jakość oprogramowania, to szkolenie jest dla Ciebie!
Analityk Biznesowy poprzez intensywne kontakty z interesariuszami projektów walnie przyczynia się do szerzenia tzw. Kultury Jakości (Culture of Quality). Kultura Jakości jest zbiorem wartości, tradycji, procedur i przekonań zaakceptowanym przez członków organizacji, tworzącym środowisko sprzyjające kształtowaniu i ciągłej poprawie jakości.
Ponieważ kluczowym procesem zarządzania jakością jest Zapewnienie Jakości (ang. Quality Assurance — QA), coraz częściej rola Analityka Biznesowego łączona jest z rola Testera. Osoba występująca w roli hybrydowej Analityka biznesowego/Testera (BA/Tester) musi godzić swoje obowiązki analityczne z procesem zapewnienia jakości oprogramowania. Jest ona w związku z tym odpowiedzialna nie tylko za realizację typowych zadań Analityka Biznesowego (zarządzanie wymaganiami i komunikacja, analiza wymagań i definicja projektu rozwiązania, ocena rozwiązania itp.), ale także za:
Jeżeli uwzględni się jeszcze fakt, że wiele firm stosuje także hybrydowy proces wytwórczy (niektóre projekty realizowane są zgodnie z metodyką zwinną (agile) inne zaś w trybie bardziej formalnie zarządzanych projektów kaskadowych lub iteracyjnych), to rola BA/Testera wydaje się niezbędna, aby w zależności od rodzaju projektu płynnie adoptować proces testowy do potrzeb.
Odpowiedzi na powyższe wyzwania znajdziecie Państwo na niniejszym szkoleniu. Dostarcza ono skondensowanej wiedzy dotyczącej prowadzenia testów metodą tradycyjną i zwinną, podstaw zarządzania procesem testowym i metod jego udoskonalania, a także wykorzystania narzędzia Sparx Enterprise Architect do wspomagania procesu zarządzania testami.
3 dni (zajęcia prowadzone są w formie wykładu połączonego z warsztatem).
Kurs jest przeznaczony dla analityków biznesowych i osób o pokrewnych specjalnościach, między innymi kierowników projektu, kierowników ds. jakości, klientów projektów, pracowników pomocy technicznej, inżynierów systemów oraz osób odgrywających ważną rolę w procesie utrzymania wysokiej jakości produktów informatycznych.