Outsourcing testów

06.02.2025

Szkolenie on-line

1000 zł

Cena netto/os.

Nie znalazłeś odpowiedniego dla siebie terminu?
Zaproponuj własny termin

Sprawdzone podejście do wdrożenia, zarządzania, monitorowania i oceny procesu testowego realizowanego w oparciu o zasoby zewnętrzne.

Nabywane umiejętności:

  • Umiejętność określania realistycznych celów outsourcingu procesu testowego oraz wyznaczenia prawidłowego współczynnika rentowności przedsięwzięcia (ROI)
  • Zdolność do uruchomienia outsourcingu „krok po kroku”, od zaplanowania, poprzez wybór partnera, przeprowadzenie z nim negocjacji, sformułowaniu i podpisaniu odnośnej umowy, aż po implementację usługi
  • Nabycie wiedzy o narzędziach, metrykach, metodach i modelach współpracy zapewniających sukces
  • Monitorowanie czynności związanych z testowaniem i wytwarzaniem artefaktów
  • Zwiększenie produktywności poprzez współpracę z użytkownikami, programistami i pracownikami działu serwisu outsourcingu testów

Opis szkolenia

Jak uniknąć pułapek związanych z outsourcingiem testów? Ucz się na błędach innych.

Jeżeli zdecydujecie się Państwo na outsourcing procesu testowego lub jego części, należy wybrać taki model współpracy z dostawcą usług, który zapewni możliwie najlepsze efekty. Szkolenie pomaga w zdefiniowaniu celów i strategii outsourcingu oraz w podjęciu decyzji co ma być objęte outsourcingiem na podstawie wieloletnich doświadczeń osób, które bywały po obu stronach projektów outsourcingowych testów.

Szkolenie prowadzone w formie warsztatu pokazuje jak optymalnie znaleźć i wybrać dostawców usług testowych oraz jak sprawnie przekazać na zewnątrz określony w kontrakcie zakres czynności związanych z testowaniem. Kursanci otrzymują wiedzę na temat konstruowania umów serwisowych (SLA – Service Level Agreement), odszkodowań umownych oraz kompleksowej kontroli procesu outsourcingu testów.

Czas trwania:

1 dzień (zajęcia prowadzone są w formie wykładu połączonego z warsztatem).

Odbiorcy szkolenia:

Szkolenie przeznaczone jest dla kierowników testów i oprogramowania oraz kandydatów na te stanowiska, którzy decydują się na outsourcing testowania lub mają problemy z jego prowadzeniem. Omawiane w trakcie szkolenia skuteczne praktyki wynikające z doświadczenia będą użyteczne niezależnie od rodzaju wybranego outsourcingu.

Tematy ćwiczeń:

W celu utrwalenia wiedzy nabywanej podczas szkolenia uczestnicy wykonują szereg ćwiczeń, między innymi z zakresu:

  • Ustalaniu strategii outsourcingu
  • Tworzeniu kontraktu z dostawcą usług
  • Konstruowaniu procesu testowego

Tematy zajęć:

  • Proces outsourcingu
    • Strategia
      • Cele
      • Zakres
      • Sposoby podejścia
    • Wybór dostawcy
      • Profil dostawcy
      • Zapytanie ofertowe
      • List intencyjny
  • Szkic kontraktu
    • Poziom usług
    • Odpowiedzialności
    • Plan awaryjny
    • Prawa
    • Eskalacja poziomu współpracy
    • Odszkodowanie
    • Zakończenie kontraktu
  • Wdrożenie outsourcingu procesu testowego
    • Standardy i procedury
    • Struktura organizacyjna
    • Infrastruktura środowiska testowego, narzędzia
    • Transfer wiedzy
    • Budżet i jego ewentualna korekta
    • Komunikacja
    • Outsourcing procesu zarządzania i jego kontrola
    • Zmiany procesu outsourcingu

Nie znalazłeś odpowiedniego dla siebie terminu?
Zaproponuj własny termin