Nabywane umiejętności:
- Poznanie metod pozyskiwania wymagań z zakresu użyteczności
- Umiejętność planowania użyteczności
- Zdolność do projektowania z perspektywy użytkownika
- Umiejętność przeprowadzenia testów użyteczności
- umiejętność uzyskania za pomocą odnośnych testów wymiernych korzyści biznesowych i marketingowych
Opis szkolenia
Użyteczność jest równie ważna jak funkcjonalność System informatyczny powinien bezwzględnie zapewnić użytkownikom oczekiwaną i określoną w wymaganiach funkcjonalność. Jednak w przypadku systemów interaktywnych równie ważna jak funkcjonalność jest użyteczność. System powinien być:
- łatwy w obsłudze
- łatwy do nauki
- przyjazny i przyjemny w użytkowaniu
- skuteczny w działaniu
oraz dostarczać możliwie jak najwięcej korzyści użytkownikom. Żeby tak było, system musi być solidnie pod względem użyteczności zaprojektowany i przetestowany. Temu poświecone jest niniejsze szkolenie.
Czas trwania:
1 dzień (zajęcia prowadzone są w formie wykładu połączonego z warsztatem).
Odbiorcy szkolenia:
Inżynierowie interakcji, analitycy, i projektanci systemów informatycznych, użytkownicy oprogramowania, inżynierowie wymagań, testerzy, kierownicy działów testowych.