Zarządzanie testami

30.11.2017 - 01.12.2017

Najbliższy planowany termin szkolenia otwartego.

Warszawa

Siedziba Edusolution, ul. Eustachego Tyszkiewicza 21.

1596 zł

Cena netto/os.

Nie znalazłeś odpowiedniego dla siebie terminu?
Zaproponuj własny termin

Co każdy kierownik testów wiedzieć powinien…

Jeżeli potrafimy zdefiniować i wdrożyć odpowiednią strategię testową, zagwarantuje nam to skuteczność zarządzania procesem testowym i pozwoli osiągnąć wyznaczone cele. Powodzenie w zarządzaniu testami jest uzależnione od tych samych czynników, które determinują skuteczne zarządzanie dowolnym projektem:

  • Zdefiniowanie klarownej strategii
  • Rozwój strategii musi nadążać za zmianami rzeczywistości
  • Identyfikowanie zagrożeń i dynamiczne zarządzanie nimi
  • Modyfikacja strategii musi być oparta o sprzężenie zwrotne

Zatem tajemnica skutecznego zarządzania testami tkwi w wiedzy, które części strategii zarządzania projektami są najistotniejsze, stworzeniu odpowiedniego sprzężenia zwrotnego i  zbudowaniu mechanizmów, pozwalających reagować na niekorzystne zdarzenia zakłócające przebieg realizacji procesu testowego.

Szkolenie dostarcza wiedzy, jak zbudować solidne fundamenty procesu zarządzania testami. Skoncentrowane jest na dwóch kluczowych obszarach:

  • Organizacji zespołu testowego i skutecznego nim zarządzania
  • Budowy efektywnej strategii testowej

Strategia testowa budowana jest z kolei w oparciu o dwa istotne dokumenty: kompleksowy plan testów i odpowiadające mu raporty z testów.

Nabywane umiejętności

  • Zdolność do identyfikowania kluczowych dla procesu testowania problemów i znajdywanie ich optymalnego rozwiązania
  • Monitorowanie czynności związanych z testowaniem i wytwarzaniem artefaktów
  • Zwiększenie produktywności poprzez współpracę z użytkownikami, programistami i pracownikami działu serwisu

Czas trwania

2 dni (zajęcia prowadzone są w formie wykładu połączonego z warsztatem).

Odbiorcy szkolenia

Szkolenie przeznaczone jest dla osób profesjonalnie zajmujących się projektowaniem i testowaniem systemów informatycznych oraz zarządzających projektami informatycznymi. Szczególnie polecany dla kierowników działów testów i kandydatów na to stanowisko.

  • Testowanie i jakość
    • Cele a priorytety
    • Filozofia testowania
  • Kierownik testów
    • Rola kierownika testów
    • Przewodnik lidera
    • Jak być dobrym kierownikiem i przeżyć?
  • Zespół testowy
    • Organizacja zespołu
    • Jak utrzymać zespół?
    • Ścieżki kariery
  • Zarządzanie konfiguracją
    • Zarządzanie bibliotekami
    • Komisja Kontroli Zmian (CCB, ang. Change Control Board)
    • Analiza usterek
  • Główny plan testów
    • Ryzyka i właściwe przygotowanie na różne ewentualności
    • Strategia testowania
    • Harmonogramowanie i wstępne szacunki
  • Projektowanie testaliów (ang. testware)
    • Ryzyka i ich wpływ na testalia
    • Różne podejścia do projektowania
    • Testowanie bez udokumentowanych wymagań
  • Zarządzanie wykonaniem testów
    • Ocenianie efektywności testów
    • Przewidywanie wyników testów
    • Raportowanie
  • Narzędzia
    • Co automatyzować?
    • Specyfika narzędzi
    • Rola menadżera w procesie implementacji narzędzi
  • Metryki projektowe
    • Podstawowe definicje
    • Paradygmaty procesu pomiarowego
    • Implementacja metryk projektowych
  • Sposoby oceny procesu – benchmarking
    • Czym jest ocena procesu?
    • CMM/CMMI®, TQM, TPI®, TMMi
    • Benchmarking – porównaj się z najlepszymi i zasymiluj ich pomysły

Nie znalazłeś odpowiedniego dla siebie terminu?
Zaproponuj własny termin