Testy użyteczności

1000 zł

Cena netto/os.

Nie znalazłeś odpowiedniego dla siebie terminu?
Zaproponuj własny termin

Zaprojektowaliśmy i zaimplementowaliśmy aplikację; testy funkcjonalne i testy właściwości wykazały, że jest ona zgodna z wymaganiami. Sukces? Niekoniecznie. Jeżeli nasz system będzie trudny do zrozumienia dla jego użytkowników, nauka jego obsługi będzie skomplikowana i długotrwała, a interfejs nie będzie ergonomiczny, trudno efekt naszej pracy uznać za sukces. Jakość funkcjonalna nie przekłada się bowiem w sposób automatyczny na jakość odczuwaną. Projektujmy zatem nasze systemy tak, aby użytkownik odczuwał jakość naszych produktów – by były one wysoce użyteczne. Wtedy zadowoleni klienci chętniej polecą nasz system innym, a jego rynkowa wartość wzrośnie.

Nabywane umiejętności:

  • Poznanie metod pozyskiwania wymagań z zakresu użyteczności
  • Umiejętność planowania użyteczności
  • Zdolność do projektowania z perspektywy użytkownika
  • Umiejętność przeprowadzenia testów użyteczności
  • umiejętność uzyskania za pomocą odnośnych testów wymiernych korzyści biznesowych i marketingowych

Opis szkolenia

Użyteczność jest równie ważna jak funkcjonalność System informatyczny powinien bezwzględnie zapewnić użytkownikom oczekiwaną i określoną w wymaganiach funkcjonalność. Jednak w przypadku systemów interaktywnych równie ważna jak funkcjonalność jest użyteczność. System powinien być:

  • łatwy w obsłudze
  • łatwy do nauki
  • przyjazny i przyjemny w użytkowaniu
  • skuteczny w działaniu

oraz dostarczać możliwie jak najwięcej korzyści użytkownikom. Żeby tak było, system musi być solidnie pod względem użyteczności zaprojektowany i przetestowany. Temu poświecone jest niniejsze szkolenie.

Czas trwania:

1 dzień (zajęcia prowadzone są w formie wykładu połączonego z warsztatem).

Odbiorcy szkolenia:

Inżynierowie interakcji, analitycy, i projektanci systemów informatycznych, użytkownicy oprogramowania, inżynierowie wymagań, testerzy, kierownicy działów testowych.

Tematy ćwiczeń:

W celu utrwalenia wiedzy nabywanej podczas szkolenia uczestnicy wykonują szereg ćwiczeń, między innymi z zakresu:

  • Projektowania ergonomicznego interfejsu
  • Metod zapewnienia użyteczności

Tematy zajęć:

  • Definicje użyteczności
  • Dziedziny pokrewne: ergonomia, interakcja człowiek-komputer, inżynieria użyteczności, architektura informacji, projektowanie produktów
  • Projektowanie z perspektywy użytkownika
  • Metody zapewnienia użyteczności
    • Planowanie
      • Pierwsze kroki
      • Planowanie użyteczności
      • Spotkanie inicjujące
      • Analiza kontekstu użytkownika
      • Analiza konkurencji
    • Analiza
      • Wywiady
      • Wywiady grupowe
      • Analiza zadań użytkownika
      • Obserwacja
      • Grupowanie informacji – technika sortowania kart
      • Przypadki użycia
      • Profilowanie użytkowników – personalizacja
    • Projektowanie
      • Prototypowanie
      • Normy
      • Podręcznik projektowania interfejsu użytkownika
      • Zalecenia projektowe
      • Metoda niewidzialnego czarnoksiężnika
      • Prototypowanie wideo
    • Testowanie i ocena
      • Ocena heurystyczna
      • Inspekcje – listy kontrolne
      • Testy z udziałem użytkowników
      • Kwestionariusze ankietowe
    • Użytkowanie systemu i jego ulepszanie
      • Badania opinii
      • Badania satysfakcji klienta
      • Dostarczanie informacji zwrotnej analitykom i projektantom
    • Użyteczność jako skuteczny oręż walki konkurencyjnej

Nie znalazłeś odpowiedniego dla siebie terminu?
Zaproponuj własny termin