Testy akceptacyjne UAT – organizacja i zarządzanie

19.10.2017 - 20.10.2017

Najbliższy planowany termin szkolenia otwartego.

Warszawa

Siedziba Edusolution, ul. Eustachego Tyszkiewicza 21.

1596 zł

Cena netto/os.

Nie znalazłeś odpowiedniego dla siebie terminu?
Zaproponuj własny termin

„Zaakceptować system, czy nie zaakceptować – oto jest pytanie!” Zamiast „hamletyzować” najlepiej przeprowadzić profesjonalne testy akceptacyjne, najlepiej w środowisku użytkownika.

Po wielu miesiącach ciężkiej pracy dostawców systemu informatycznego wreszcie uznaje, że jego praca jest skończona i staje przed nami wyzwanie: „Jak zorganizować odbiór systemu, aby spełniał on oczekiwania użytkowników?”. Zadajemy sobie wtedy pytania:

  • Czy system działa poprawnie?
  • Czy przynosi zapowiedziane korzyści i jest wolny od błędów?
  • Czy można mu zaufać?
  • Czy działa odpowiednio sprawnie?

Odpowiedzi mogą dać nam testy akceptacyjne zapewniające walidację systemu dokonaną pod kątem zgodności jego działania z wymaganiami biznesowymi i systemowymi. Niniejsze szkolenie zawiera kompendium wiedzy o testach akceptacyjnych i porusza takie zagadnienia, jak:

  • Ustalenia kryteriów akceptacji
  • Zaplanowania testów akceptacyjnych
  • Określenie jaki inne testy poza funkcjonalnymi będą konieczne do wykonania w ramach testów akceptacyjnych
  • Opracowanie scenariuszy testów akceptacyjnych
  • Opracowanie procesów biznesowych realizowanych w firmie będących podstawą do testów akceptacyjnych
  • Wykonanie testów UAT
  • Monitorowanie i raportowanie testów UAT

Nabywane umiejętności

  • Lepsze zrozumienie modelu wymagań
  • Umiejętność tworzenia Katalogu Kryteriów Akceptacji i Planu Akceptacji
  • Zrozumienie procesu testowego
  • Przygotowania do projektowania efektywnych przypadków testowych
  • Zdolność do stworzenia zespołu testowego UAT i kierowania nim
  • Biegłość w prowadzeniu testów UAT
  • Umiejętność właściwego interpretowania wyników testów i przygotowywania raportów podsumowujących wyniki
  • Łatwość obsługi incydentów i stwierdzonych błędów oprogramowania

Czas trwania

2 dni (zajęcia prowadzone są w formie wykładu połączonego z warsztatem).

Odbiorcy szkolenia

  • Testerzy i osób planujące rozwój kariery zawodowej w kierunku zarządzania działem testów
  • Osoby zaangażowane w proces testowy
  • Kierownicy działu jakości oprogramowania i serwisu
  • Osoby odpowiedzialne za zapewnienie jakości systemów informatycznych i oprogramowania
  • Analitycy systemowi i biznesowi
  • Inżynierzy oprogramowania
  • Zrozumienie czym są testy akceptacyjne
    • Cele testowania
    • Miejsce testów akceptacyjnych w cyklu życia oprogramowania
    • Rodzaje i poziomy testów oprogramowania
    • Role i odpowiedzialności w procesie UAT
  • Projektowanie testów akceptacyjnych
    • Tworzenie Katalogu Kryteriów Akceptacji
      • Kryteria funkcjonalne
      • Kryteria właściwości
      • Jakość interfejsu użytkownika
      • Ogólna jakość oprogramowania
    • Przygotowanie i rozwój Planu Akceptacji
      • Struktura Planu Akceptacji
      • Portfolio testów
        • Procedury testowe
        • Przypadki testowe
        • Kroki testowe
      • Powiązanie wymagań z Przypadkami Testowymi
      • Przegląd Planu Akceptacji – testowanie artefaktów testowych
    • Projektowanie sekwencji wykonywania przypadków testowych
    • Kryteria ustalania kolejności wykonywania przypadków testowych
      • Kryterium ważności biznesowej
      • Kryterium współzależności procesów biznesowych
      • Kryterium efektywności
      • Kryterium elastyczności
    • Definiowanie Przypadków Testowych
      • Warunki początkowe
      • Dane wejściowe
      • Opis działań, które należy podjąć
      • Oczekiwane rezultaty
  • Środowisko testów akceptacyjnych
    • Jak utworzyć środowisko testowe?
    • Rozwijanie środowiska testowego
    • Wyposażenie laboratorium testowego: sprzęt i oprogramowanie
  • Testy właściwości
    • Przygotowania do podjęcia testów właściwości
      • Ogólny zarys przedsięwzięcia
      • Kluczowe decyzje, które trzeba podjąć
      • Unikanie niespodzianek
      • Uzasadnienie
      • Pierwsza przymiarka
    • Przygotowania do podjęcia testów wydajnościowych
      • Zgromadzenie potrzebnych informacji
      • Weryfikacja wymagań niefunkcjonalnych
      • Uzyskanie rozeznania w projekcie i przygotowanie podstaw do przeprowadzenia odnośnych testów
      • Zaplanowanie strategii mierzenia interesujących nas wartości
      • Przygotowanie testaliów i zbudowanie podwalin pod automatyzację procesu testowania wydajności
  • Utworzenie zespołu testowego UAT
    • Kierownik testów
    • Projektanci testów
    • Testerzy
    • Szkolenia
  • Wykonanie testów
    • Incydenty i defekty oprogramowania
    • Forma zgłaszania incydentów – logowanie defektu
    • Rozróżnienie defektów od pomysłów na ulepszone działanie oprogramowania
    • Wykonywanie Przypadków Testowych
    • Sprawdzanie rezultatów
      • Antycypacja defektów
      • Potwierdzanie defektów
      • Błędy krytyczne uniemożliwiające dalsze testowanie (showstopper bug)
    • Testy regresji
    • Testy wydajności
    • Raportowanie działań testowych
  • Obsługa defektów
    • Cykl życia incydentu/defektu
    • Przebieg procesu obsługi incydentu
    • Priorytetyzacja defektów
    • Retesty (testowanie potwierdzające)
  • Formalna akceptacja produktu informatycznego
    • Kiedy przerwać testowanie?
    • Kryteria „wystarczająco dobrego” systemu informatycznego
    • Raport akceptacji oprogramowania
    • Akceptacja warunkowa
  • Techniki testowania
    • Testowanie mechanizmów walidacji danych wejściowych
    • Testy eksploracyjne (TE) jako forma testów akceptacyjnych
      • Co to są testy eksploracyjne i kiedy je stosować?
      • Jak testować metodą eksploracyjną?
        • Planowanie, zadania i dokumentacja
        • Jak dużo wysiłku kosztuje planowanie w testach eksploracyjnych? Źródła planowania
        • Jak wykonywać testy by były wiarygodne i poddające się śledzeniu?
        • Jakie dokumenty są generowane podczas testowanie eksploracyjnego?
        • Przykładowy proces TE
        • Narzędzia wspomagające TE
    • Równoległe uruchamianie aplikacji
    • Pilotowe wdrożenie systemu
    • Beta testy
  • Problematyka automatyzacji procesu testowania akceptacyjnego
    • Wady i zalety automatyzacji
    • Narzędzia do śledzenia błędów
    • Narzędzia do zarządzania testami
    • Automatyczne wykonywanie testów

Nie znalazłeś odpowiedniego dla siebie terminu?
Zaproponuj własny termin