Testowanie oprogramowania metodą systematyczną z wykorzystaniem metodyki TMAP NEXT

2500 zł

Cena netto/os.

Nie znalazłeś odpowiedniego dla siebie terminu?
Zaproponuj własny termin

Szkolenie dostarcza praktyczną wiedzę na temat CO robić i KIEDY, aby proces testowania przebiegał efektywnie i spójnie z procesem zarządzania ryzykiem. 

TMap® Next jest rodzajem metodyki testów, których podstawą jest metoda systematyczno-strukturalną oparta na analizie ryzyka. Podejście to zapewnia szybsze, tańsze i lepsze osiągnięcie celów testów przy mniejszych nakładach. Korzyści płynące ze stosowania tej metodyki to między innymi:

  • Ogromna elastyczność pozwalająca znaleźć optymalne rozwiązanie dla różnych sytuacji, odmiennych typów aplikacji i różnych zależności pomiędzy dostawcami oprogramowania a zespołem testującym
  • Wyszukiwanie błędów we wczesnej fazie budowy aplikacji, jeżeli to możliwe
  • Zapobieganie błędom
  • Dostarczanie jako wartości dodanej precyzyjnej informacji o ryzyku w aspekcie jakości testowanych produktów
  • Zapewnienie możliwości ponownego użycia testaliów (np. Przypadków Testowych)
  • Przedstawienie procesu testowego w sposób zrozumiały i łatwy w obsłudze

Proces testowy wg TMap Next zorganizowany jest w siedmiu fazach:

  • Planowanie
  • Kontrola
  • Tworzenie środowiska testowego i jego serwisowanie
  • Przygotowanie
  • Specyfikacja
  • Wykonanie
  • Zakończenie

Szkolenie przedstawia testowanie jako proces nastawiony zarówno na zapobieganie powstawania błędów, jak i na wykrywanie nieprawidłowości w oprogramowaniu. Proces testowy jest tak skonstruowany, aby wykrywając jak największą liczbę błędów w specyfikacji oprogramowania, przyczyniał się do tworzenia lepszego kodu.

Nabywane umiejętności

  • Poznanie elastycznej, opartej na ryzyku metody testowania oprogramowania dla małych i dużych organizacji
  • Zaprojektowanie takiego sposobu testowania, który umożliwiłby szybkie i łatwe znajdowanie ważnych błędów
  • Poznanie podejścia Business Driven Test Management (BDTM)
  • Zapoznanie się z pięcioma dziedzinami metodyki TMap® Next
  • Tworzenie efektywnej strategii testowania, planów testów oraz odnośnych metryk
  • Zapobieganie usterkom i awariom oprogramowania poprzez włączenie testowania w proces wytwórczy
  • Poprawa jakości produkowanego oprogramowania poprzez ulepszenie procesu testowania

Czas trwania

3 dni (zajęcia prowadzone są w formie wykładu połączonego z warsztatem).

Odbiorcy szkolenia

  • Testerzy i osób planujące rozwój kariery zawodowej w kierunku zarządzania działem testów
  • Osoby zaangażowane w proces testowy
  • Kierownicy działu jakości oprogramowania i serwisu
  • Osoby odpowiedzialne za zapewnienie jakości systemów informatycznych i oprogramowania
  • Analitycy systemowi i biznesowi
  • Inżynierzy oprogramowania
  • Podstawowe zasady testowania:
    • Terminologia
    • Dlaczego testowanie jest konieczne
    • Podstawy procesu testowania
    • Testowanie regresyjne
    • Wyniki testów
  • Testowanie w różnych fazach cyklu wytwarzania oprogramowania:
    • Modele procesu wytwarzania oprogramowania
    • Kluczowe tematy: zrozumienie ryzyka, modele testów i testowanie prewencyjne
  • Wprowadzenie do metodyki TMAP NEXT
    • Podstawowe pojęcia: fazy, czynności, role
    • Podstawowe terminy i opis procesu
    • Zarządzanie procesem testowym sterowane ryzykiem
  • Planowanie testowania
    • Podstawy planowania testowania
    • Zrozumienie ryzyka i strategii testowania
    • Planowanie testów
    • Generalne zasady dobrego planowania
    • Poziomy testowania: akceptacyjny, systemowy, integracyjny, modułowy
  • Testowania – analiza
    • Cele testowania
    • Tworzenie list określających obszary wymagające przetestowania
    • Analiza wymagań
    • Analiza wymagań projektowych
    • Testowanie zmian i modyfikacji
    • Testowanie oprogramowania firm trzecich (obcych pakietów, modułów tworzonych na zasadzie outsourcing’u)
  • Testowanie – projektowanie i implementacja
    • Zrozumienie architektury wspierającej testowalność
    • Podejmowanie decyzji projektowych w obszarze testowania
    • Dokumentowanie testowania: przypadki, dane, procedury projektowe
    • Wdrożenie przypadków testowych z uwzględnieniem kolekcji danych testowych i uwarunkowań środowiskowych
    • Szacowanie procesu testowania: kiedy testowanie uznać za zakończone?
  • Wykonywanie testów i raportowanie
    • Wykonywanie testów
    • Śledzenie i ocenianie rezultatów
    • Raportowanie statusu: gdzie jesteśmy w procesie testowania?
    • Raporty podsumowujące
    • Jaki jest współczynnik ryzyka?

Nie znalazłeś odpowiedniego dla siebie terminu?
Zaproponuj własny termin