Systemy SOA – analiza i projektowanie

2500 zł

Cena netto/os.

Nie znalazłeś odpowiedniego dla siebie terminu?
Zaproponuj własny termin

Celem szkolenia jest nabycie praktycznych umiejętności budowania architektury SOA, projektowania modułów funkcjonalnych, interfejsów i procesów zgodnie z paradygmatem SOA.

W trakcie kursu uczestnicy dowiedzą się również jakie są dostępne na rynku technologie pozwalające na skuteczną implementację SOA w organizacji, w rozbiciu na branże i skalę firmy. Szkolenie pomaga zrozumieć proponowane przez dostawców technologii warstwy architektury zarówno od strony logicznej, jak i fizycznej. Ponadto omawia wzorce i zasady projektowania i implementacji komponentów oraz najlepsze podejścia do projektów SOA.

Nabywane umiejętności

  • Identyfikowanie i wdrażanie scenariuszy biznesowych w oparciu architekturę zorientowaną na usługi
  • Budowanie modeli SOA
  • Zarządzanie architekturą SOA
  • Realizowanie Projektów z wykorzystaniem architektury SOA z zastosowaniem dobrych praktyk

Czas trwania

3 dni (zajęcia prowadzone są w formie wykładu połączonego z warsztatem).

Odbiorcy szkolenia

  • Architekci rozwiązań
  • Analitycy biznesowi
  • Managerowie
  • Deweloperzy
  • Wprowadzenie
    • Definicja SOA
    • Składowe standardu SOA
    • Koncepcja i zasady
    • Koncepcja usług
    • Korzyści z wdrożenia SOA
  • Zasady projektowania
    • Charakterystyka architektury zorientowanej na usługi
    • Zasad projektowania stosowane podczas budowy serwisów
    • Powiązanie architektury SOA  z tradycyjnymi stylami architektonicznymi
    • Integracja  i rola ESB w architekturze SOA zasady tworzenia powiązań pomiędzy komponentami
  • Standardy i ich zastosowanie
    • Usługi sieciowe (Web services) oraz podstawowe standardy
    • Budowanie rozwiązań interoperacyjnych
    • Lista standardów i identyfikacja ról w budowaniu rozwiązań z wykorzystaniem WS
    • WS-BPEL – standard specyfikacji modeli procesów biznesowych
    • Identyfikacja zmiennych i standardów stosowanych w poszczególnych fazach cyklu życiowego SOA
  • Zastosowania SOA
    • Fazy cyklu życiowego dla SOA: modele, montaż, konfigurowanie i zarządzanie
    • Wsparcie narzędziowe dla cyklu rozwojowego opartego o SOA
    • Możliwości wsparcia wytwarzania rozwiązań SOA
  • Rozszerzenie notacji UML w zakresie SOA
    • Stereotypy notacji UML
    • Diagramy wykorzystywane w modelowaniu SOA
    • Architektura repozytorium modelu SOA
  • Zarządzanie w SOA – wsparcie dla zarządzania SOA
    • Lista faz w cyklu życiowym SOA
    • Identyfikacja oferty zarządzania cyklem życiowym w SOA
    • Role zarządzania  wsparciem
  • Scenariusze
    • Definiowanie punktów wejść do tworzenia scenariuszy dla SOA
    • Realizacje scenariuszy szybkiego rozwoju projektów SOA
    • Wzorce rozwiązań dla scenariuszy tworzenia serwisów i identyfikacja ich produktów (do realizacji tego   wzorca)
    • Wzorce rozwiązań dla połączeń serwisów i identyfikacji ich produktów (do realizacji tego wzorca)
    • Wzorzec scenariusza dla BPM i identyfikacja jego produktów
  • Konfiguracja SOA
    • Kreowanie potrzeb dla programowania w modelu SOA,
    • Definiowanie komponentów architektury zorientowanej na usługi SCA (Service Component Architecture)
    • Komponenty SCA: moduły serwisu, pośrednicy, komponenty serwisu i komponenty pośrednika, modele programowania klienta
    • Wsparcie dla QoS
    • Integracja platform architektonicznych
    • Projektowanie montażu serwisu
    • Integracja narzędzi do wytwarzania serwisów
  • Zarządzanie i bezpieczeństwo serwisów
    • Środowisko zarządzania w SOA
    • Odkrywanie wymagań w zakresie zarządzania, identyfikacja oferty dostarczenia tych możliwości
    • Bezpieczeństwo w środowisku SOA
    • Cykl życia dla budowania aspektu bezpieczeństwa serwisów
    • Oferta dostarczenia, wymaganych cech serwisu w zakresie jego bezpieczeństwa
  • Mapowanie architektury logicznej na moduły następujących platform
    • IBM WebSphere
    • Oracle Middleware
    • SAG Webmethods
    • Microsoft Biztalk
    • SAP PI
    • TIBCO

Nie znalazłeś odpowiedniego dla siebie terminu?
Zaproponuj własny termin